Blog

Przyrządy do ćwiczeń siłowych

To, który sprzęt, przyrządy do ćwiczeń (https://www.marbo-sport.pl/) lub urządzenia fitness najlepiej pasuje do twoich własnych czterech ścian, jest nie tylko kwestią celu treningowego, ale także zależy od twojej sytuacji życiowej i indywidualnych preferencji. W zależności od tego, ile masz dostępnego miejsca, możesz zainstalować większe urządzenie fitness lub, alternatywnie, kupić kilka mniejszych urządzeń fitness.

BIEŻNIA, ROWER CROSSOWY / TRENINGOWY LUB WIOŚLARZ: IDEALNE PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ DO TWOJEGO DOMU

Bieżnia to prawdziwy klasyk wśród domowego sprzętu sportowego i doskonały towarzysz dla ambitnych biegaczy i maratończyków. Nowoczesne urządzenia monitorują Twój sukces biegowy i w kółko przekazują Ci informacje zwrotne o stanie treningu.

Trenażer domowy to rower wśród sprzętu sportowego. Nie tylko symuluje ruch pedału, ale także zapewnia wysoki poziom komfortu siedzenia, różne programy treningowe i poziomy oporu. Trenażer domowy w niczym nie ustępuje konwencjonalnemu rowerowi.

Krzyż trener lub krokowy jest prawdopodobnie najbardziej znanym cardio maszyny i jest szczególnie imponująca pod względem wydajności. Prawidłowo stosowany orbitrek napina wszystkie grupy mięśni ciała, spala kalorie i napina sylwetkę.

Wiosło jest także idealnym miejscem dla efektywnego treningu całego ciała i jest idealny dla poprawy wytrzymałości i spalanie kalorii.

Niezależnie od tego, które urządzenie treningowe odpowiada Tobie i Twoim potrzebom, przy zakupie zdecydowanie powinieneś zwrócić uwagę na wysoką wartość dodaną i dobry stosunek jakości do ceny. Ponieważ jakość się opłaca. Ponadto Twój sprzęt fitness powinien być jak najcichszy i zajmować mało miejsca. Tylko w ten sposób będziesz cieszyć się treningiem na dłuższą metę.

Czy nie odważyłbyś się zrobić kroku, aby stać się potęgą jako początkujący, ponieważ nie masz pojęcia, co zrobić ze wszystkimi skomplikowanymi urządzeniami? Czy boisz się wstydzić wszystkich wielkich, umięśnionych mężczyzn, których niewątpliwie można znaleźć w elektrowni?

W takim razie ten artykuł jest dokładnie tym, czego szukasz, gdy przeprowadzamy Cię przez siłownię. Podpowiemy, na jaki sprzęt się zwrócić, jak z niego korzystać i jakie mięśnie z nimi trenować. Trening siłowy dla początkujących właściwie zaczyna się tutaj.

TRENING SIŁOWY DLA POCZĄTKUJĄCYCH: FAKTY I BAJKI

Zanim zaczniemy właściwą wycieczkę po różnych maszynach, najpierw wyjaśnimy, czym dokładnie jest trening siłowy. W ten sposób nie tylko wiesz, co zrobić z urządzeniami, ale także, dlaczego to robisz.

W rzeczywistości trening siłowy polega na wykonywaniu ćwiczeń mających na celu rozwój i wzmocnienie mięśni. Robią to krótkimi, wybuchowymi ruchami i często przy pomocy ciężarów, takich jak hantle, sztangi lub maszyny. Jest to jednak możliwe również przy własnej masie ciała, jak ma to miejsce na przykład w przypadku pompek.

Jeśli podczas ćwiczeń będziesz chodzić z ciężarami, za każdym razem lekko uszkodzisz mięśnie. W odpowiedzi twoje ciało spróbuje naprawić uszkodzenie, aby mięśnie nie zostały ponownie uszkodzone przy tym samym obciążeniu. Regeneracja w rzeczywistości sprawia, że mięśnie są silniejsze i większe, więc możesz lepiej radzić sobie z tą samą wagą podczas następnego treningu. Jeśli jednak przybierzesz większą wagę, ponownie zaczniesz uszkadzać mięśnie, a organizm zregeneruje się w taki sposób, że możesz łatwo utrzymać tę wagę w przyszłości.

Jednak sam trening siłowy nie prowadzi do rozwoju mięśni. To również wymaga odpoczynku i dobrego odżywiania.

 

 

Tagi , ,

Dlaczego trenować na zewnątrz?

Fitness na świeżym powietrzu jest zdrowy, skuteczny i daje dużo radości. Dzięki tym ćwiczeniom na świeżym powietrzu uzyskasz naprawdę dobrą kondycję i zrobisz coś dla swojego układu odpornościowego

Zima to tradycyjnie sezon na sofy i kanapki. Nawet, a zwłaszcza podczas uprawiania sportu, wolisz przebywać w zadaszonym i ogrzewanym miejscu. Kto nie wolałby trenować w pomieszczeniu niż biegać w mroźnym zimowym powietrzu w deszczu? Z drugiej strony dzięki COVID-19 i tak przez większość czasu siedzisz w domu. Każdy powód do wyjścia jest mile widziany, prawda?

Spędzanie czasu w pokojach i uprawianie sportu nie jest dobre dla zdrowia: duszne, suche, ogrzewające powietrze sprawia, że organizm jest jeszcze bardziej podatny na infekcje. Powiemy Ci, dlaczego warto częściej ćwiczyć na świeżym powietrzu, zwłaszcza gdy pogoda nie jest tak ciepła, i jak to działa najlepiej.

Jakie są rodzaje treningu na świeżym powietrzu?

Najbardziej znaną formą treningu na świeżym powietrzu jest chyba bieganie. Prawdziwi biegacze biegają przy każdej pogodzie. W piłkę nożną i koszykówkę można też dobrze grać na świeżym powietrzu, ale nie w filiżankę herbaty każdej kobiety. Ale prawdziwe treningi są również możliwe – dzięki temu świat staje się siłownią na świeżym powietrzu.

Dlaczego powinieneś trenować na zewnątrz?

Po prostu zrobić coś dobrego dla ciała. Większość dnia spędzamy w pomieszczeniach. Mały trening na łonie natury to idealna odskocznia od codzienności. Twoje treningi na świeżym powietrzu to połączenie treningu siły, wytrzymałości i elastyczności na świeżym powietrzu. Dlaczego ty też powinieneś tego spróbować? Właśnie dlatego:

Trening na świeżym powietrzu zapewnia większą różnorodność

Na zewnątrz, na świeżym powietrzu, możesz ćwiczyć przy użyciu zupełnie innych narzędzi niż w domu lub na siłowni (która i tak jest zamknięta). Możesz być naprawdę kreatywny podczas treningu na świeżym powietrzu. Duże kamienie mogą służyć jako kettlebell, możesz przeskakiwać przez gałęzie lub korzystać z ławki w parku do step-upów, pompek lub dipów. Jeśli szukasz wyzwania, możesz robić przysiady z dużą gałęzią. Świetne do krótkich sprintów. Po prostu rozejrzyj się i zastanów się, co możesz włączyć do swojego treningu jako przyrządy do ćwiczeń z Marbo Sport.

W ten sposób na każdym treningu ustawiasz różne bodźce i szybko poprawiasz się w zróżnicowanych warunkach. Nierówna powierzchnia jeszcze bardziej utrudnia równowagę i koordynację, co również kosztuje więcej siły. Oczywiście pobudzona zostanie również Twoja kreatywność.

 

 

Tagi , , , ,

Trening na świeżym powietrzu jest lepszy niż jakikolwiek trening na siłowni

Siłownia zamknięta? I tak świeże powietrze jest lepsze. Dlaczego dzięki fitnessowi na świeżym powietrzu możesz uzyskać lepszą formę. Siłownia zamknięta i nie masz miejsca do ćwiczeń w swoim mieszkaniu? To nie są powody do rezygnacji z treningu. Ponieważ brak dachu nad głową jest lepszy, niż myślisz. Przynajmniej podczas treningu fitness.

Najbardziej pomysłowe ćwiczenia na świeżym powietrzu

Jasne, jeśli Twoim celem jest „tylko” wyciskanie 190 kilogramów na ławce, prawdopodobnie nie będziesz w stanie tego zrobić z fitnessem na świeżym powietrzu. Ale jeśli chcesz poprawić swoją siłę, elastyczność, wytrzymałość i szybkość podczas jednej sesji, powinieneś wyjść na trawę. Lub wykonaj kilka pompek na łące jako zachęty. Zabierz swoje dwa przyrządy do ćwiczeń na zewnątrz i zwiększ masę mięśniową

Dlaczego fitness na świeżym powietrzu jest bardziej opłacalny niż sesja na siłowni?

Na siłowni każdy element wyposażenia, przyrządy do ćwiczeń, a nawet podłoga są znormalizowane. Dlatego obciążenie jest zawsze takie samo – mówi naukowiec zajmujący się sportem. W naturze jest dokładnie odwrotnie. Każda gałąź, każde podłoże jest inne i wymaga nowego obciążenia sił. Ponadto wkład pracy jest większy na zewnątrz. Aby móc kucać z drewnianym pniem na ramionach, musi on najpierw tam wejść. To zupełnie inny pokaz siły i wymaga większej koordynacji niż wtedy, gdy wyjmuję sztangę ze stojaka.

Z pewnością możesz podnieść w ten sposób więcej ciężarów i ostatecznie trenować na poziomie kulturysty. Jeśli to twój jedyny cel, to prawdopodobnie treningi na świeżym powietrzu nie są twoją rzeczą. Ale jeśli chcesz mieć atletyczną sylwetkę z sześciopakiem i mocnymi ramionami, powinieneś ubrudzić ręce podczas treningu na świeżym powietrzu. Następnie możesz trzymać pod nosem tych, którzy zostali w domu, jako trofeum.

Czy fitness na świeżym powietrzu chroni przed przeziębieniami?


Ciągłe zimne nosy należą już do przeszłości dzięki regularnym sesjom na świeżym powietrzu. Z jednej strony nie wdychasz już nieświeżego powietrza grzewczego, które jest wzbogacone w patogeny, zwłaszcza zimą. Z drugiej strony połączenie ruchu i świeżego powietrza pozytywnie wpływa na układ odpornościowy. Rozpoczyna się krążenie krwi, krew zostaje napompowana świeżym tlenem, zaopatrzenie w składniki odżywcze przebiega sprawniej, a stan zapalny pozostaje tam, gdzie powinien: poniżej. I na pewno nikt nie broni się przed dodatkową porcją światła słonecznego. W końcu organizm potrzebuje światła, aby wytworzyć witaminę D. To reguluje metabolizm wapnia, a tym samym zapewnia mocne kości.

Ponadto chroni przed chorobami naczyń krwionośnych, przemiany materii i układu sercowo-naczyniowego. Jednocześnie witamina D wzmacnia również układ odpornościowy. Jeśli go brakuje, limfocyty nie mogą działać prawidłowo, a bakterie, wirusy i inne złe rzeczy mają z tym łatwy czas. Dzięki regularnym treningom fitness na świeżym powietrzu w Nowy Rok nie musisz już kąpać się nago w Morzu Bałtyckim, aby aktywować układ odpornościowy.

 

 

Tagi , , , ,